tisdag 9 februari 2010

Trött på tonfisk?

Nu har man börjat tröttna på tonfisken.. Men jag har hittat lite nya recept som jag tycket var utmärkta! Så nu delar jag med mig av dom..

Tonfisk på burk:
Blanda en burk avrunnen tonfisk med ett ägg, lite ströbröd, salt, peppar + ev. lite hackad lök och gräslök (valfritt efter smak).
Forma till 2 st biffar och stek i teflonpanna. Smakar riktigt gott!
Servera med ris, pasta eller vad som helst + lite grönsaker såklart...

Tonfiskfilé:
Hacka färsk rosmarin, timjan och salvia. Blanda ihop det med grillkrydda,
chili och lite salt. Gnid in filén med örtmixen och låt marineras i en
plastpåse i kylskåpet 30 minuter (försök pressa ut all luft ur påsen).
Grilla sedan filén en kort stund på vardera sida och låt den vara
lite rosa i mitten, så att den inte blir för torr... Servera med ugnsbakad
potatis och broccoli...

Det är mina tonfiskfavoriter... Men smaken är ju som baken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar